اكاديمية ورشة لونك

تعليم الماني صوت وصورة في ثلاثة دقائق كل يوم

تعلم الماني صوت و صورة للمبتدين

أنت عارف إنك مش محتاج غير ثلاثة دقائق كل يوم عشان تقدر تتعلم الماني بالصوت للمبتدئين German و هتتعلمها و انت قاعد في البيت و من غير ما تدفع أي فلوس !! و في مدة شهر أو أقل هتكون تتتكلم و تتواصل باللغة الالماني اللي هي تُعتبر اللغة الأم لاكتر من 120 مليون شخص و تُعتبر ثاني أكثر لغة تداول في اوروبا و طبعا بعد الإنجليزية .

و هتقدر تتعملها بواسطة تدريس GermanPod101 و اللي هو بيعتمد علي فيديوهات المدة بتاعتها ثلاثة دقائق كمتوسط بس و الفيديوهات متقسمة كـ Playlists تعليم الماني للمبتدئين بتبداء معاك من الصفر :

أولا هتبدء تسمع و تكرر جمل و ده هيساعدك إنك تدير محادثة بسيطة , و إزاي تعرف بنفسك ؟ تسأل اللي قدامك ممكن يتكلم لغة غير الالمانية ولا لا ؟ و ازاي تشكر شخص مُعين أو تعتذرله ؟ الارقام من 1 لـ 100 .

و دول 50 فيديو علي مستويين هيساعدوك بواسطة الصور و الترجمة انك تذود الحصيلة من الكلمات و تبداء تتعلم القواعد اللغوية الالمانية .

دلوقتي انت مستعد أن تستفيد من 200 فيديو أو أكثر و الفيديوهات دي هتساعدك ازاي تتعامل مع المواقف اليومية و هيبدأوا يعلموك القواعد اللغوية و تحسين نطقك للغة بشكل متقدم و أفضل عن مستوي المبتدئين اللي بدأ معاك بيه .

https://www.youtube.com/user/germanpod101/videos

معلومة قد تفيدك : المانيا أقوي ثالث اقتصاد تصديري بالعالم “قوة اقتصادية = فرص شغل و مجالات اكتر” و إذا حابب تكمل ابحاث و دراسة و ماجستير إلخ إن المانيا هي المكان الأنسب و اللغة الالمانية هي المفتاح .

مهاب البوشي

مهاب البوشي

مهاب البوشي ، مؤسس شركة ترويج 'Trweeg.Com' و مسئول السيو و التسويق في ورشة لونك و مدير اكاديمية ورشة لونك التعليمية .

اضف تعليق